Saturday, October 9, 2010

Rahimi ‘bom jangka C4‘ !

Naib presiden PKR: Rahimi ‘bom jangka C4 ‘mahu bunuh karakter Anwar


KUALA LUMPUR, 9 Okt — Naib Presiden PKR Mustaffa Kamil Ayub menegaskan, musuh Datuk Seri Anwar Ibrahim kini menggunakan bekas pembantunya Rahimi Osman sebagai “bom jangka C4” untuk membunuh karakter politik ketua pembangkang itu selepas “gagal” mempergunakan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Rabu lalu, Rahimi mendakwa dia telah dipaksa oleh pemimpin dan peguam PKR agar menandatangani dua akuan bersumpah pada Jun 2008 untuk mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes liwat melibatkan Anwar sekarang.

“Dalam firasat saya, kalau Saiful Bukhari gagal dijadikan sebagai peluru hidup untuk membunuh Anwar, Rahimi dengan apa cara sekalipun mesti dijadikan bom jangka C4 untuk membunuh karakter Anwar,” kata Mustaffa dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Oleh itu kata Mustaffa, beliau melihat konspirasi terbaru melibatkan Rahimi ini tidak patut dipandang remeh oleh semua pihak, terutama rakyat.

“Kita sudah tahu, Rahimilah dalang membawa Saiful Bukhari menjadi salah seorang pegawai khas Anwar.

“Tetapi, persoalan yang lebih penting yang tidak pernah kita semua perbincangkan, siapakah yang membawa Rahimi masuk ke ibu pejabat PKR dan menjadi pegawai khas Anwar?” kata beliau.


Calon timbalan presiden PKR ini menambah, alangkah liciknya mainan pembesar-pembesar Umno sehingga anggota parti pun tidak dapat menghidu rancangan busuk dan tidak bermaruah ini.

Dalam kenyataan kepada The Malaysian Insider semalam, Rahimi sambil mempertahankan tindakannya mempertikaikan status dua akuan bersumpah yang menurutnya telah dipaksa menandatanganinya dua tahun lalu menegaskan, dia tidak berniat mahu mengganggu kes liwat kedua dilalui Anwar, yang juga penasihat PKR, sekarang.

Bekas pembantu Anwar itu yang dihubungi The Malaysian Insider hari ini berkata, dia hanya mahu membetulkan “kesilapan” yang dia telah lakukan sebelum ini.

“Saya tiada niat untuk mengganggu perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya juga tiada hak untuk menuduh Anwar atau Saiful bersalah ataupun membuat tuduhan-tuduhan palsu,” kata Rahimi.

“Saya hanya membuat laporan ini kerana saya mahu membetulkan kesilapan-kesilapan masa lalu,” kata Rahimi.

Rahimi mendakwa dia telah dipaksa mengaitkan Najib dan Rosmah dalam kes liwat Anwar dengan menandatangani dua akuan bersumpah pada Jun 2008.

Rahimi mendakwa dia telah dipaksa oleh peguam-peguam Anwar termasuk Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya.

Rahimi berkata dia telah dipaksa menandatangani akuan bersumpah pada 28 Jun 2008, yang mendakwa Najib dan Rosmah mendalangi konspirasi terhadap Anwar dalam kes liwat melibatkan bekas pembantunya, Mohd Saiful.

Dalam kenyataan hari ini, Mustaffa yang juga Pengerusi Akademi Latihan PKR menambah, selepas ini beliau sangat yakin orang-orang Najib-Rosmah akan tuduh parti ini tidak bermaruah dan bermasalah.

“Saya sangat yakin orang-orang Najib mahu rakyat melihat parti ini sudah didalangi dalang-dalang politik busuk yang bermasalah.

“Angkat Politik Nilai, tolak dalang politik busuk seperti ‘arwah’ Rahimi dan ‘arwah’ Saiful Bukhari!” katanya lagi.

Mustaffa juga yakin Najib dan Rosmah tidak akan tampil mempertahankan diri apabila Rahimimemburuk-burukkan parti PKR dan peribadi Anwar.

“Saya sangat yakin Najib dan Rosmah terlibat dalam konspirasi ini,” katanya.

Mustaffa juga yakin kenyataan Rahimi menuduh Latheefa dan Saiful Izham Ramli memaksanya menamakan Najib-Rosmah dalam akuan bersumpah keduanya itu semata-mata untuk melindungi kepentingan Najib-Rosmah.

“Rakyat dan anggota parti mahu diperbodohkan lagi dengan memadamkan nama kedua-dua peribadi misteri ini.

“Tidakkah kita hairan Rahimi boleh menafikan akuan bersumpahnya selepas dua setengah tahun beliau membuat akuan itu?

“Tidakkah kita hairan, mengapa Rahimi beriya-iya memadamkan nama

Najib-Rosmah dalam akuan bersumpahnya sekarang?” kata beliau sambil menambah, tidakkah “kita hairan, mengapa Najib-Rosmah begitu berdiam diri dan sangat defensif walhal Rahimi bermati-matian cuba memadamkan nama kedua-dua peribadi itu dalam akuan bersumpahnya.”

Katanya, beliau yakin Rahimi dipaksa membuat tuduhan itu agar rakyat tidak terus menganggap Najib-Rosmah terbabit dalam mencatur Saiful mengenakan Anwar.

Beliau mendakwa mereka mahu Anwar ke penjara dengan apa cara sekalipun kerana Umno sendiri percaya Anwar mampu membawa Pakatan Rakyat ke Putrajaya.

2 comments:

Anonymous said...

sepertimana yang aku cakap,

Insya Allah, MUS tetap miliki peluang utk menang jawatan Timbalan Presiden beliau ada sokongan dalam 34 % anggota Melayu/Islam. Zaid dan Azmin terpaksa berebut kira-kira 66 % undi.

Kes ini, akan jadi seperti SEPERTIMANA DALAM Muktamar PAS sebelum ini (untuk jawatan timbalan presiden PAS) dimana :

NASARUDDIN MAT ISA (PRO ISLAM) menang mendapat undi kira-kira 34 %
MAT SABU (PRO REFORMIS) tewas mendapat undi kira-kira 33 %
HUSAM MUSA (PRO LIBERAL) tewas mendapat undi kira-kira 33 %

walaupun aku suka husam berbanding Nasa (perpaduan)

insya ALLAH teori PAS akan berlaku dalam KEADILAN (TIMBALAN PRESIDEN)

MUSTAFA KAMIL AYUB (PRO ISLAM) mungkin menang mendapat undi kira-kira 34 %
AZMIN ALI (PRO REFORMIS) mungkin tewas mendapat undi kira-kira 33 %
ZAID IBRAHIM (PRO LIBERAL) mungkin tewas mendapat undi kira-kira 33 %


CALON NAIB PRESIDEN,

Aku menyokong penuh Dr. Badrol Amin, Tian Chua, Fuziah Salleh dan N Gobalakrisnan..
sekiranya Azmin dan Zaid tewas, mereka berdua wajar dilantik menjadi Naib Presiden yg dilantik bersama Khalid Ibrahim.

Tetapi tidak mustahil Zaid akan bertanding Presiden, dan menang percuma dengan penarikan diri DS Wan Azizah Wan Ismail. Sekiranya Zaid tarik diri, MUS perlu bersaing dgn AZMIN, aku harap ZAID dapat beri sokongan kepada MUS utk jawatan Timbalan Presiden. Bagi meneutralkan semula keadaan dalam KEADILAN.

AZMIN ALI wajar fokus utk DUN dan PARLIMEN, manakala MUS wajar fokus memperkemas dan memperkasakan TARBIYYAH PARTI supaya tidak lagi dilihat sebagai PARTI BERUDU yang menunggu masa utk melahirkan KATAK-KATAK. MUS.. AKU YAKIN ... TUGAS MENTARBIYAAH PARTI mampu dilaksanakan oleh MUS dengan sokongan Dr. Badrol Amin dan Fuziah Salleh... (disamping Tian Chua dan N Gobalakrisnan). N Gobalakrisnan dan Tian Chua pernah ditarbiyyah oleh Dr. Badrol dalam penjara ketika mereka di ISA kan satu ketika dahulu... waalahualam....

Anonymous said...

Aku harap lebih ramai menyatakan sokongan kepada MUS,

Insya Allah beliau bebas daripada sebarang skandal sama ada secara fitnah mahupun sebaliknya, sekiranya beliau menang, UMNO akan mati akal untuk dijadikan ISU ketika pilihanraya nanti. Berbanding Azmin dan Zaid. UMNO dengan mudah mengeluarkan pelbagai ISU dan akhirnya akan menjadi liabiliti kepada parti. Sekiranya AZMIN dan ZAID menang, UMNO akan membuka segala isu dan latarbelakang mereka berdua (sama ada secara fitnah ataupun secara benar) dan akhirnya KEADILAN akan terperangkap.

KITA tak mahu parti kita jadi seperti UMNO yang hidup disebabkan WANG.
KITA mahukan PARTI KITA BERJUANG atas nilai KEIKHLASAN dan MORAL YANG TINGGI

ZAID dan AZMIN tetap terbaik, tapi buat masa ini, PARTI keadilan memerERLUKAN MUS untuk membasmi BERUDU-BERUDU dalam parti. Beberapa tindakan dan kenyataan ZAID dan AZMIN dikuatiri menyemai sperma-sperma KATAK dalam KEADILAN. MUS diperlukan sesegera mungkin bagi mewujudkan menyucikan sperma-sperma sebelum sperma menjadi berudu dan seterusnya menjadi katak-katak.

AKU HARAP KALIAN DAPAT MEMBERIKAN SOKONGAN SECARA PAKEJ. MUS tak mampu mentarbiyah parti secara bersendiri atas KAPASITI TIMBALAN PRESIDEN, BELIAU PERLUKAN BANTUAN kumpulan naib presiden yang berwibawa dan diyakini.

sebab itu aku cadangkan Dr. Badrolamin, Fuziah Salleh … Dr. Badrolamin ada ilmu tarbiyyah (pendekatan ABIM) manakala Fuziah Salleh (ada ilmu tarbiyyah pendekatan JIM- beliau merupakan mantan Ketua Wanita JIM). N Gobalakrihnan pulak, merupakan anak didik Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat selain mendapat tarbiyyah daripada Dr. Badrol Amin ketika dalam ISA bersama Tian Chua.

Gandingan Timbalan Presiden dan Naib Presiden ini, insya Allah, akan dapat membasmi dan mereformasikan semula KEADILAN. Aku harap kelima-lima mereka menang dalam Pemilihan KEADILAN 2010. Kemenangan mereka dijangkakan dapat memadamkan status parti sebagai parti berudu.

Seterusnya WAN AZIZAH dan ANWAR wajar dikekalkan sebagai Presiden. Pada mulanya aku mahukan ANWAR sebagai PRESIDEN. Tetapi aku jangka Anwar akan disumbat dalam penjara berikutan KES LIWAT TERBARU. Oleh itu, aku terpaksa tukar plan B. Wan Azizah wajar kekal Presiden, manakala Anwar kekal sebagai Ketua UMUM. KEADILAN perlu bersedia, kerana bila-bila masa dari sekarang ANWAR akan disumbat dalam penjara semula.

 
Cheap Web Hosting | new york lasik surgery | cpa website design